Khamis, 3 Februari 2011

PeRjALaNaN KU...

entah bagaimana hendakku mulakan cerita ku ini.aku juga tak mengerti apakah sebenarnya yg aku mahukan dalam hidupku ini. kini, setelah menamatkan pengajianku, aku diterima bekerja sebagai assistant engineer. dahulu, aku tak pernah mengidamkan kerja seperti ini.namun aku bersyukur kerna setiap kali aku pergi intebiu, aku ditawarkan jawatan yg begitu mencabar. walupun pada mulanya aku merasakan seperti jawatanku kini agak berat, namun ku cekalkan jua hatiku agar bisa menerima cabaran. huhu... haritu aku nyaris benti keje. namun, setelah dipujuk oleh bos, aku teruskan juga kerjaku itu. walhal, suatu ketika dahulu aku lah yg meronta-ronta utk berhenti. hehehehehe... kini, segalanya semakin mudah dan jelas dipandanganku. walaupun kini aku berseorangan, aku redha atas segalanya. mungkin keadaanku kini mampu mengajarku erti sebenar kehidupan. kdg2, ada juga masa2 dimana aku mengeluh. biasalah, aku juga manusia yg lemah. mulai sekarrang aku tekad dlm hati utk terus bekerja dan dlm hati ni spt mahu menyambung kembali belajar. arrghhhhh... keje dululah. cari pengalaman. hikhik... adios...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan